Sunday, June 14, 2015

ခ်ိဳျမိန္ေသာပဋိပကၡမ်ားကို ပ်ိဳးေထာင္ယူၾကည့္ဖို႕


ခ်ိဳျမိန္ေသာပဋိပကၡမ်ားကို ပ်ိဳးေထာင္ယူၾကည့္ဖို႕


            အိမ္မွာ အေမထမင္းခ်က္ေနခ်ိန္မွာ အေဖက TV လိုင္းေတြ တစ္ခုျပီးတစ္ခုေျပာင္းၾကည့္ေနတယ္။ အေမပန္းကန္ ေတြေဆးရင္း ေရကုန္သြားလို႕ေရျဖည့္ေနခ်ိန္မွာ အေဖဟာေဘာလံုးပြဲၾကည့္ေနရင္းတန္းလန္းနဲ႕ အျပင္ကိုထြက္သြားတယ္။ သားျဖစ္သူက ဖုန္းကိုဟိုကလိဒီကလိလုပ္ေနတဲ့အခ်ိန္ မီးဖိုေခ်ာင္ကိစၥေတြျပီးသြားတဲ့အေမဟာ ဧည့္ခန္းထဲ၀င္လာတယ္။ ေဘာလံုးပြဲလာေနတာျမင္ေတာ့ သူၾကည့္ခ်င္တဲ့ကိုရီးယားလိုင္းကိုေျပာင္းဖို႕ၾကိဳးစားတယ္။ စေလာင္းက ရီမုတ္ကြန္ထရိုး ေတ၊ြ TVကကြန္ထရိုးေတြ၊DVD စက္အတြက္ကြန္ထရိုးေတြ ရႈပ္ရွက္ခတ္ေနေတာ့ အေမက ဘယ္ခလုတ္ႏွိပ္ရမွန္း မသိေတာ့ဘူး။ သားျဖစ္သူကို လိုင္းခ်ိန္းေပးဖို႕ေျပာတယ္။ သားျဖစ္သူက ဖုန္းနဲ႕ဂိမ္းကစားေနတာ Level တက္ခါနီးေနျပီ။ အေမကကလွမ္းေခၚလိုက္တာေၾကာင့္ အာရံုလြတ္သြားတဲ့အခ်ိန္မွာ Game Over ျဖစ္သြားေတာ့ ေအာင္ခါနီးေလးမွကပ္ ျဖစ္ရသလားဆိုျပီးစိတ္တိုသြားတယ္။ ျပီးေတာ့ အေမဘက္ကိုလွည့္ျပီး “အေမတို႕ကလည္းဗ်ာ ဒါေလးေတာင္မလုပ္တတ္ ဘူးလား၊ ကိုယ့္ဘာသာ လုပ္စမ္းပါ” ဆိုျပီး ေျပာတယ္။ အေမက ရယ္ၾကဲၾကဲနဲ႕ ထင္တဲ့ခလုတ္တစ္ခုႏွိပ္လိုက္ေတာ့ အသံတိုးတဲ့ခလုတ္ျဖစ္ေနတယ္။ လိုင္းက ေျပာင္းမသြားဘူး။ ဟင္းခနဲ သားက သက္ျပင္းခ်ျပီး ေလေအးေအးနဲ႕ အေမနားကိုကပ္၊ “အေမတို႕ကလည္းဗ်ာ ဘာကို ေၾကာက္ေနတာလဲ၊ နည္းနည္းခလုတ္ေတြကိူ စမ္းျပီး သံုးၾကည့္စမ္းပါ၊ ပ်က္မသြားပါဘူးအေမရဲ႕၊ ကိုယ့္အိမ္မွာရွိတဲ့ ပစၥည္း ကိုယ္သံုးတတ္ရမွာေပါ့”စသျဖင့္ေျပာတယ္။ အေမကလည္း “ေအးပါ ေအးပါ၊ ငါတို႕က ကိုင္ေနၾကမွမဟုတ္တာ” ဆိုျပီး ေဘာက္ဆတ္ဆတ္ေျပာတာေပါ့။ သားက အေလွ်ာ့မေပးဘူး။ “အေဖဆို အေမ့ထက္ အသက္ေတာင္ပိုၾကီးေသးတယ္။ သူေတာင္ ဒီေခတ္ပစၥည္းေတြသံုးတတ္ေနတာပဲ၊ အေမက အဘြားၾကီးမလုပ္စမ္းပါနဲ႕”ဆိုျပီး ေျပာင္စပ္စပ္ေျပာတယ္။ အေမက သားျဖစ္သူရဲ႕ဗိုက္ေခါက္ကိုလိမ္ဆြဲတယ္။ ဒီအခ်ိန္ အျပင္ထြက္သြားတဲ့အေဖက ျပန္ေရာက္လာျပီး “ဟ ဒီသားအမိေတြ ဘာျဖစ္ေနၾကတာလဲ” လို႕ရယ္ရယ္ေမာေမာဆုိတယ္။ ျပီးေတာ့တစ္ဆက္တည္းပဲ “မိန္းမေရ ျခံထဲမွာ ဆလတ္ရြက္ေလးေတြအညြန္႕ထြက္ေနျပီ၊ ခူးရေအာင္ ကတ္ေၾကး ဘယ္မွာလဲ” လို႕ ေမးလိုက္တယ္။ အေမက မထခ်င္ေတာ့ဘူး။ “မီးဖိုေခ်ာင္ထဲမွာ သြားယူလိုက္” လို႕ေျပာမယ္။ အေဖက မီးဖိုေခ်ာင္ထဲသြားရွာတယ္။ ဟိုလွန္ ဒီလွန္ နဲ႕ ဂလံုဂလြမ္ အသံေတြၾကားရတယ္။ ခဏေနေတာ့ စိတ္ရႈပ္တဲ့အသံနဲ႕ “မေတြ႕ဘူးကြ၊ ဘယ္မွာလဲ” ဆိုျပီးလွမ္းေအာ္တယ္။ အေမက သူ႕ကိုရီးယားကားၾကည့္ေနရာကေနထသြားျပီး ေၾကာင္အိမ္ ေဘးမွာခ်ိတ္ထားတဲ့ ကတ္ေၾကးကိုယူေပးလိုက္တယ္။ “ရွင္တို႕ေတြက ကိုယ့္အိမ္မွာဘယ္ပစၥည္းဘယ္ေနရာမွာ ထားတယ္ ဆိုတာေတာင္ မသိၾကဘူး” လို႕ ေျပာတယ္။ ဒီေတာ့ အေဖျဖစ္သူက “ဟ အိမ္ေထာင္ထိန္းသိမ္းရမွာ မင္းတာ၀န္ပဲေလ မဟုတ္ဘူးလား”လို႕ ျပံဳးျပံဳးၾကီး ေျပာရင္း ျခံထဲျပန္ဆင္းသြားတယ္။ အဲ့အခ်ိန္ သားျဖစ္သူကအိပ္ရာထဲ၀င္ျပီး သူ႕ရည္းစားနဲ႕ဖုန္းေျပာေနျပီ။ အေမ TV ၾကည့္တဲ့အခ်ိန္မွာ သူ႕ေဘးမွာ ဘယ္သူမွမရွိေတာ့ဘူး။ တစ္ေယာက္တည္း။ ဇာတ္လမ္းထဲမွာ ရယ္စရာပါလည္း တစ္ေယာက္တည္းရယ္။ ငိုစရာပါလည္း တစ္ေယာက္တည္းငို။

            ဒီလိုအျဖစ္အပ်က္ေလးေတြက အိမ္တိုင္းလိုလိုမွာ ရွိေနတတ္ၾကပါတယ္။ ျဖစ္ေလ့ျဖစ္ထရွိျပီး အခုလို ေအးေအး ေဆးေဆး အေျခအေနနဲ႕ပဲ ျပီးသြားတတ္ပါတယ္။ အေပၚယံအရ တည္ျငိမ္ေအးေဆးသေယာင္ထင္ရေပမယ့္ ခုနက အျဖစ္ အပ်က္မွာ အေမလုပ္သူ အမ်ိဳးသမီးရဲ႕ စိတ္အတြင္းသားကို ကၽြန္ေတာ္တို႕ လွမ္းၾကည့္ျဖစ္ၾကရဲ႕လား။ အိမ္ေထာင္တာ၀န္ ဆိုတဲ့ စကားလံုးတစ္ခုေအာက္မွာ သူဟာ သူသိခဲ့တဲ့အသိပညာေတြ အတတ္ပညာေတြကို ခၽြတ္ျပီးပံုထားခဲ့လိုက္ရတယ္။ မီးဖိုးေခ်ာင္ထဲက ေ၀့တက္လာတဲ့မီးခိုးေငြ႕ေတြဟာ အိမ္ရွင္မရဲ႕ဘြဲ႕၀တ္စံုနဲ႕ဓာတ္ပံုမွာသြားျပီး ၾကပ္ခိုးစြဲသြားျပီ။ သူမဟာ အမ်ိဳးသမီးေတြ အရက္ဆိုင္မွာ ၀ိုင္းဖြဲ႕စကားေျပာႏိုင္ေရး၊က်ိဳက္ထီးရိုးဘုရားမွာ ကိုယ္တိုင္ေရႊသကၤန္းကပ္ခြင့္ရေရးေတြကို ေတာင္းဆိုေနမွာ မဟုတ္ေပမယ့္ ေန႕လည္ခင္းအားအားလပ္လပ္ရွိခ်ိန္မွာ တစ္ဖက္အိမ္ကိုကူးျပီး လက္ဖက္သုတ္နဲ႕ သတင္းေလးအတင္းေလးေျပာဆိုလို႕၊ ျမန္မာကားတစ္ကားကိုေမးေထာက္ၾကည့္ရင္း တရွဳံ႕ရွဳံ႕ငိုလို႕၊ ညစာ ဘာခ်က္ရင္ ေကာင္းမလဲဆိုတာကို မေတြးဘဲ၊ မိန္းမဖ်င္း ေက်ာခင္း ဆိုတဲ့စကားေတြကို ခဏေမ့ျပီးေနခ်င္စိတ္ေလးမ်ား ရွိေနႏိုင္မလား။ ကၽြန္ေတာ္တို႕ေတြးေတာၾကည့္သင့္ပါတယ္။ လက္ဖက္ရည္ဆိုင္မွာ ၁နာရီေလာက္ဇိမ္ဆြဲစကားေျပာရင္း ေတြးၾကည့္မိ ပါသလား။ အလုပ္သေဘာအရ ညစာစားပြဲမွာ ဖန္ခြက္ထဲကေရခဲကိုလႈပ္ၾကည့္ရင္း ေတြးၾကည့္မိပါသလား။ ဂ်ီေတာ့ခ္ကို ဖြင့္ျပီး ဟိဟိ ခိခိ ေပ်ာ္ျမဴးေနခ်ိန္မွာ ေတြးၾကည့္မိပါသလား။ ကၽြန္ေတာ္တုိ႕ေတြးဖို႕ေမ့ေလ်ာ့ေနၾကမယ္ ထင္ပါတယ္။ လူတိုင္းၾကားဖူးေလာက္မယ့္ ဟာသေလးတစ္ခုရွိပါတယ္။ အိမ္တစ္အိမ္မွာ မိန္းမကေပါက္တူးတစ္လက္နဲ႕ေပါက္ဆြျပီး ေခၽြးတလံုးလံုး အလုပ္လုပ္ေနတယ္။ အဲဒီ့အခ်ိန္ေယာက္်ားခင္ပြန္းျဖစ္သူကေတာ့ မယ္ဒလင္ေလးတီးျပီး သီခ်င္းေလး တေအးေအး လုပ္ေနတာေပါ့။ေဘးကမေနႏိုင္တဲ့သူေတြကေမးတယ္။“ခင္ဗ်ားမိန္းမက် ပင္ပင္ပန္းပန္းအလုပ္လုပ္ေနျပီး ခင္ဗ်ားက်ေတာ့တယ္ဇိမ္ရွိ ေနပါလားဗ်” ဆိုေတာ့ေယာက္်ားျဖစ္သူကျပန္ေျပာလိုက္တယ္။ “ဘယ္တတ္ႏိုင္မလဲ သူမွ မယ္ဒလင္မတီးတတ္တာ” တဲ့။မယ္ဒလင္မတီးတတ္တာ အျပစ္လား။အဲလိုမယ္ဒလင္တီးဖို႕အခြင့္အေရး မယ္ဒလင္ တီးျခင္းဟာ ေယာက္်ားေတြနဲ႕ပဲဆိုင္တဲ့ကိစၥမဟုတ္၊ ငါတို႕တီးခ်င္ရင္လည္းတီးႏိုင္တယ္ဆိုတဲ့အသိအေတြးမ်ိဳး ျဖစ္ေပၚ မလာေအာင္ တည္ေဆာက္ထားတဲ့ အစဥ္အလာထံုးဓေလ့ေတြရဲ႕အျပစ္လား။ အမ်ိဳးသမီးအိမ္ရွင္မ အမ်ားစုဟာ Android ေတြ iOSေတြ Javaေတြနားမလည္ဘူး။သူတို႕ဟာခ်န္ပီယံလိဂ္ကို ခ်န္ပီယံေပၚဆန္းေမႊးေလာက္စိတ္မ၀င္စားဘူး။ အမ်ိဳးသမီးအိမ္ရွင္မအမ်ားစုဟာ သားသမီးေတြကိုႏိုင္ငံျခားပို႕ေပးလိုက္မယ္၊ ဒါေပမယ့္သူကိုယ္တိုင္ေတာ့ ႏိုင္ငံျခား မေရာက္ခဲ့ဘူး၊ ေရာက္ခ်င္လိုက္တာလို႕လည္းစိတ္ကူးျဖစ္ဖို႕မေသခ်ာဘူး။ အမ်ိဳးသမီးအိမ္ရွင္မအမ်ားစုဟာ ရံုး၀န္ထမ္း ခင္ပြန္းအတြက္ ကြန္ျပဴတာတစ္လံုးကိုပိုက္ဆံစုျပီး၀ယ္ေပးလိုက္မယ္။ ဒါေပမယ့္ ကြန္ျပဴတာကေမာက္စ္ကို သူျမန္ျမန္ ဆန္ဆန္ ေရႊ႕တတ္မွာမဟုတ္ဘူး။ သူတို႕ေတြဟာ ေလာကၾကီးနဲ႕အဆက္အသြယ္ျပတ္ေနၾကတယ္။ က်ယ္ျပန္႕တဲ့လူမႈ အသိုင္းအ၀ိုင္းတစ္ခုဆီကိုသြားဖို႕ အတားအဆီးရယ္လို႕မရွိေနရင္ေတာင္ သူတုိ႕ဟာ ဒီလိုတိုး၀င္ယွက္ႏြယ္ရမွာပါလား ဆိုတဲ့ စိတ္ကူးေလးေတာင္မကူးျဖစ္ေတာ့ဘူး။ ေမြးရာပါအတည္ေဆာက္ခံအသိတရားေတြ ၊ထံုးတမ္းေတြက သူတို႕ရဲ႕ လုပ္ပိုင္ခြင့္နယ္နိမိတ္ကို ခ်ဲ႕ထြင္ဖို႕မ၀ံ့မရဲျဖစ္ေနေစတယ္။ ရွင္ေစာပုဟာ ဟံသာ၀တီကိုျပန္ျပီးဘုရင္မ,မျဖစ္ခင္တုန္းက အင္း၀မွာမင္းအဆက္ဆက္ရဲ႕မိဖုရားေခါင္ၾကီးျဖစ္ခဲ့တယ္။ ဒါေပမယ့္ ရွင္ဘုရင္ေတြကယုယခ်စ္ခင္တဲ့ ဇနီးမယား တစ္ေယာက္အေနနဲ႕ရွင္သန္ခဲ့ရတာမဟုတ္ဘူး။ အင္း၀၊ဟံသာ၀တီႏွစ္ႏိုင္ငံရဲ႕ ျငိမ္းခ်မ္းေရးအဆင္တန္ဆာတစ္ခုအျဖစ္ ေလာက္ပဲ သူ႕ကိုသတ္မွတ္သေဘာထားျခင္းခံခဲ့ရတာ။ အမ်ိဳးသမီးတစ္ေယာက္ဟာ ဒီလိုပံုရိပ္တစ္ခု၊အသံုးအေဆာင္တစ္ခု မွ်သာ ရပ္တည္ေနရတဲ့အေနအထားေတြ ဒီေန႕ဒီအခ်ိန္မွာမရွိေတာ့ပါဘူးလို႕ ကၽြန္ေတာ္တုိ႕ ေသခ်ာေပါက္ေျပာရဲပါ့မလား။ ကၽြန္ေတာ္ကေတာ့မေျပာရဲဘူး။ ကဗ်ာဆရာ ေတးေရးဆရာျမင့္မိုးေအာင္လည္းေျပာရဲမယ္မထင္ဘူး။ ဟုတ္တယ္။ ဆရာျမင့္မိုးေအာင္ဟာ“ ပရိေဘာဂမ်ား” ဆိုတဲ့ကဗ်ာတစ္ပုဒ္ေရးခဲ့တယ္။

ပရိေဘာဂမ်ား

သူ႕အိမ္ေဂဟာ တခမ္းတနားလွပေအာင္
အျမဲတမ္းသူေနရာခ်တယ္တယ္။
အိမ္ကိုေရာက္ဖူးတဲ့ လူၾကီးလူေကာင္းတိုင္းက
တအံ့တၾသ ခ်ီးမြမ္းခန္းဖြင့္ရလာက္ေအာင္
သူေတာ္တယ္။
ကႏုတ္ပန္းနဲ႕ ေရွးေဟာင္းထုိင္ခံုေတြက
သူ႕ကို မင္းမ်ိဳးမင္းႏြယ္တစ္ေယာက္လို အထင္ေရာက္ေစတယ္။
ထိုင္ေနက်သူ႕ခံုရဲ႕ အေပၚတည့္တည့္နံရံမွာေတာ့
အမဲလိုက္ေသနတ္နဲ႕ ေခါင္းပါတဲ့က်ားေရခြံၾကီးက
သူေျပာသမွ်စကားလံုးတိုင္းကို အေလးအနက္ျဖစ္ေစတယ္။
သူစုေဆာင္းထားသမွ် ပန္းခ်ီကားအားလံုး
ဘယ္သူမွ မျမင္ေအာင္သိမ္းထားေလ့ရွိတယ္
လိုအပ္မွ ဧည့္ခန္းနံရံမွာ တစ္ခ်ပ္ခ်င္းခ်ိတ္ဆြဲ
ဒါက ပစ္မွတ္ကို တစ္ခ်က္တည္းနဲ႕ မွန္ေအာင္ပစ္တတ္သူမွန္း
သူ႕စြမ္းရည္နဲ႕ သူ႕ပညာကို သိသာေစတယ္။

ျပႆနာေတြ သူေျဖရွင္းတဲ့အခါ
စာၾကည့္ခန္းထဲမွာသူေတြ႕ဆံုတယ္
အခန္းပတ္လည္က စာအုပ္ဗီရိုၾကီးေတြထဲမွာေတာ့
သူ႕အတြက္ ဆင္ေျခဆင္လက္ေတြကို
အကၡရာစဥ္အတိုင္း စနစ္တက် စီထားတယ္။

ဆင္၀င္ေအာက္က ရွားပါးဂမုန္းေတြနဲ႕
၀ရန္တာမွာခ်ိတ္ဆြဲထားတဲ့ သစ္ခြမ်ိဳးစံုကိုေတာ့
ျဖစ္ရပ္မွန္ေတြစီကေန အာရံုလွည့္စားဖို႕အတြက္
တန္ဖိုးၾကီးၾကီးေပးျပီး သူစုေဆာင္းထားတယ္။

သူ႕အသံုးအေဆာင္ ပရိေဘာဂေတြထဲမွာေတာ့
ကၽြန္မဟာ ေစ်းအေပါဆံုးျဖစ္လိမ့္မယ္
ေန႕ဘက္ မီးဖိုေခ်ာင္ထဲမွာ ၊ ညဘက္ သူ႕အိပ္ခန္းထဲမွာ
စနစ္တက် သူေနရာခ်တတ္တယ္။

သူ႕ဘက္ကလည္း ေတြးေနလိမ့္မယ္
သူ႕အသံုးအေဆာင္ ပရိေဘာဂေတြထဲမွာ
သူ႕ကို သံသယမ်က္လံုးနဲ႕ျပန္ၾကည့္တတ္တာဆိုလို႕
ကၽြန္မတစ္ေယာက္တည္း ရွိလိမ့္မယ္လို႕။

ဒါေပမယ့္ ကၽြန္မရဲ႕ေဒါသနဲ႕ ေၾကကြဲမႈေတြကိုေတာ့
စကားလံုးေတြအျဖစ္ ဘယ္ေတာ့မွ ေျပာင္းလဲခြင့္မရခဲ့ဘူး
သူ႕ေရွးေဟာင္းပစၥည္းေတြေပၚက အက္ေၾကာင္းရာေတြလိုေပါ့
ျပင္ဆင္လိုက္လို႕တန္ဖိုးေလ်ာ့သြားမွာမ်ိဳးကို
သူမလိုလားဘူး။

ဒီအတြက္လည္း အားလံုးသူစီစဥ္ျပီးသားပါ
ႏွစ္ေယာက္အိပ္ ကုတင္ရဲ႕ျပဴတင္းေပါက္ဘက္အျခမ္းကို
ကၽြန္မအတြက္ သီးသန္႕ သူေပးထားတယ္
လမင္းကို အခ်ိန္အၾကာဆံုး အလွပဆံုးျမင္ရတဲ့
အိမ္ေဂဟာရဲ႕အေကာင္းဆံုးျပဴတင္းေပါက္ေပါ့
နာၾကည္းခ်က္တိုင္းကို ကၽြန္မေျပာျပလိုက္တဲ့အခါ
လမင္းကလည္း နားလည္ေၾကကြဲစြာ ႏွစ္သိမ့္ေပးရွာတယ္
ကၽြန္မရဲ႕မ်က္ရည္နဲ႕ ကၽြန္မရဲ႕ခႏၶာကိုယ္ကို
သူ႕ေရာင္ျခည္ေတြနဲ႕ ပြတ္သပ္ေပးရင္းေပါ့။

ဒီလိုနဲ႕ပဲ  လမင္းဆီေရာက္သြားတဲ့ လွ်ိဳ႕၀ွက္စကားေတြကို
တျခားဘယ္သူမွ မၾကားႏိုင္ေတာ့ဘူး
ခုတင္တစ္ဖက္ျခမ္းက အေမွာင္ရိပ္ထဲမွာေတာ့
သူ ႏွစ္ႏွစ္ျခိဳက္ျခိဳက္ အိပ္ေမာက်ေနတယ္
လမင္းနဲ႕ကၽြန္မကို ေက်ာခိုင္းရင္းနဲ႕ေလ။

ျမင့္မိုးေအာင္

            ကဗ်ာဟာ သိပ္ကိုရွင္းပါတယ္။ ဒါေပမယ့္ ေန႕ဆိုမီးဖိုေခ်ာင္ထဲမွာ ညဆို အိပ္ခန္းထဲမွာ ေနရာခ်ခံရသူ ပရိေဘာဂ တစ္ေယာက္ရဲ႕ရင္ထဲမွာ ရွင္းလင္းၾကည္လင္ေနပါ့မလား။ လမင္းရဲ႕ေရာင္ျခည္ဟာ သူ႕အတြက္စစ္မွန္တဲ့ ေျဖေဆးတစ္ခု ျဖစ္တယ္လို႕ ကၽြန္ေတာ္ကျဖင့္မထင္ရဲပါ။(သူ႕ဘက္ကလည္း ေတြးေနလိမ့္မယ္သူ႕အသံုးအေဆာင္ ပရိေဘာဂေတြထဲမွာ
သူ႕ကို သံသယမ်က္လံုးနဲ႕ျပန္ၾကည့္တတ္တာဆိုလို႕ ကၽြန္မတစ္ေယာက္တည္းရွိလိမ့္မယ္လို႕) ဆိုတဲ့ေနရာေလးဟာ ကၽြန္ေတာ့္စိတ္ထဲလိႈင္းထသြားေစတဲ့ေနရာေလးျဖစ္ပါတယ္။ လူတစ္ေယာက္ရဲ႕ရွင္သန္မႈကို ပိတ္ေလွာင္ျခင္းခံထားရတာ ေတာင္ တစ္ဖက္လူရဲ႕ခံစားခ်က္ကို ေဖးေဖးမမေတြးၾကည့္ေဖာ္ရတဲ့ ပရိေဘာဂတစ္ခုရဲ႕ႏွလံုးသားျဖစ္ပါတယ္။ ဆရာ မင္းေဆြေရးတဲ့ နာမည္ေက်ာ္ ဓား၀တၳဳထဲမွာ ကၽြန္ေတာ္အေတာ္တုန္လႈပ္မိတဲ့စကားတစ္ခြန္းပါပါတယ္။ ေယာက်္ားမွန္ရင္ ဓားေသြးရမယ္၊မိန္းမမွန္ရင္ သားေမြးရ မတဲ့။ ဒီ၀တၳဳဟာသူ႕ေခတ္အေျခအေနအရ ေတာ္လွန္ေရးစိတ္ဓာတ္ကိုလႈံ႕ေဆာ္ တဲ့သေဘာမ်ိဳးျဖစ္ေပမယ့္ အမ်ိဳးသမီးေတြကိုထုတ္ကုန္စက္ရံုတစ္ခုသေဘာမ်ိဳးအထိ သေဘာထားတဲ့အေတြးအေခၚ ေတြကို ကၽြန္ေတာ္တို႕မ်ိဳးဆက္အစဥ္အဆက္ေတြ ေတြးေတာခဲ့သလားဆိုျပီး အေတာ္လည္းစိတ္မေကာင္းျဖစ္ရပါတယ္။ အခုေရာ ေတြးေနၾကတုန္းပဲလား။ တရုတ္ျပည္မွာေတာ့ သမီးမိန္းကေလးေမြးရင္ တိတ္တဆိတ္စြန္႕ပစ္သတ္ျဖတ္တဲ့ လုပ္ရပ္ဆိုးၾကီးရဲ႕ေနာက္ဆက္တဲြအျဖစ္ လူပ်ိဳၾကီးဦးေရတိုးပြားလာမႈျပႆနာကို ရင္ဆိုင္ေနရတာ ကၽြန္ေတာ္တုိ႔ၾကားမိ ၾကမယ္ထင္ပါတယ္။ လူနဲ႕လူခ်င္းဆိုတဲ့မွ်တတဲ့အသိတရားကို ဘယ္အရာေတြဖံုးလႊမ္းသြားၾကသလဲ။ ဆရာျမင့္မိုးေအာင္ ရဲ႕ကဗ်ာထဲက အမ်ိဳးသမီးကေတာ့ စကားေတြအမ်ားၾကီးေျပာခ်င္ေနရွာေရာ့မယ္။သူ႕မွာ မ်ိဳသိပ္မႈေတြနဲ႕သိပ္သည္းဆ မ်ားလြန္းေနေရာေပါ့။ ဒီလို ေျပာျပခ်င္ေနတဲ့အမ်ိဳးသမီးေတြရွိသလို နားေထာင္ခ်င္ေနတဲ့အမ်ိဳးသမီးေတြလည္းရွိေနပါတယ္။ ဒါေပမယ့္ “ထမင္းက်က္ျပီလားေဟ့၊ျပင္ထားလိုက္ေတာ့” ဆိုတာေတြနားေထာင္ခ်င္မွာမဟုတ္ေလာက္ပါဘူး။“အလုပ္က ပင္ပန္းရတဲ့ၾကားထဲ မင္းတို႕မိန္းမေတြက ပူညံပူညံနဲ႕ကြာ” ဆိုတာေတြ နားေထာင္ခ်င္မွာ မဟုတ္ေလာက္ပါဘူး။ “ဒီတစ္ပတ္ စေန တနဂၤေႏြက မိတ္ေဆြေတြနဲ႕ေဂါက္ရိုက္ဖို႕ခ်ိန္းထားတာ။ေနာက္မွ ရုပ္ရွင္ၾကည့္လိုက္ေတာ့။ အရမ္းၾကည့္ ခ်င္ေနရင္လည္း အိမ္ကတစ္ေယာက္ေယာက္ေခၚသြားေလ” ဆိုတာမ်ိဳး ၾကားခ်င္ရွာမွာမဟုတ္ပါဘူး။ သူတို႕ၾကားခ်င္ေနမွာ ဘယ္လိုစကားေတြလည္း။ ဆရာစိုင္း၀င္းျမင့္ရဲ႕ “အဲ့ဒါေျပာပါလား”ဆိုတဲ့ ကဗ်ာေလးကို သတိရမိပါတယ္။

အဲ့ဒါေျပာပါလား

တစ္ေန႕တစ္ေန႕ ေလွ်ာက်ေနတဲ့အရိပ္နဲ႕ တျဖည္းျဖည္း
ေလ်ာ့က်ေနတဲ့ ကိုယ္အေလးခ်ိန္ကို
ရွင္ေျပာေျပာျပလို႕ ကၽြန္မသိရတယ္
ရွင္ေျပာတယ္ “မင္းလက္ေမာင္းေလး ဒီေန႕ျပည့္ေနတယ္”
“မင္း ညက အိပ္မေပ်ာ္ဘူးထင္တယ္
မ်က္ႏွာေလးေခ်ာင္က်သြားတယ္”
“မင္းအသားေလး နည္းနည္းျဖဴလာတယ္”
ရွင္ဟာ ကၽြန္မကို ၾကည့္ေျပာေနေတာ့တာပဲ
ရွင္ေျပာလိုက္တာနဲ႕ ဘုရားပန္းအိုးထိုးမယ့္
သစၥာပန္းေတြဆီ ကၽြန္မရဲ႕ဓားကမေရာက္
ကၽြန္မရဲ႕လက္ေပၚ ဓားက်ေရာက္သြားတယ္
ကၽြန္မ အမွတ္မထားပါဘူး
ဘယ္တုန္းကမ်ား ကၽြန္မ မွတ္လို႕လဲ
အခုလည္း သစၥာပန္းေတြ၀ယ္လာတယ္
အမာရြတ္ကို လက္စြပ္လို စြပ္ထားတယ္
ကၽြန္မ ပြတ္သပ္တယ္
ရွင့္မ်က္ႏွာကို လွမ္းၾကည့္မိတာနဲ႕ ထမင္းအိုးတူးေတာ့တာပဲ
ရွင္စိတ္ေကာင္း၀င္တဲ့အခါ ေျပာတယ္
ကၽြန္မက ရယ္ရတယ္တဲ့
ရွင္ဘာေတြေတြးေနတာလဲ
ကၽြန္မ အမိႈက္တစ္စ ျဖစ္သြားရတာ
အခုလို မီးေလာင္တဲ့ညမွာ
ကၽြန္မကို ၀တ္ဆင္ထားရတာ ရွင့္အတြက္ငရဲ
ေစာင္တစ္ထည္လို ေျခရင္းမွာေခါက္ထားတယ္
ကၽြန္မဟာ ရွင့္အတြက္စာအုပ္တစ္အုပ္
မိတ္ကပ္ေတြ အမ်ားၾကီးမသံုးနဲ႕၊ ႏႈတ္ခမ္းနီကို ေဖ်ာ့ထား
ကၽြန္မ သိပ္မလွဘူးထင္တဲ့ေနေတြဆို ရွင္က အျပင္မေခၚဘူး
အခု စာရြက္အလြတ္ေတြနဲ႕ ရွင္တစ္ေယာက္တည္း
တိတ္ဆိတ္ျငိမ္သက္လို႕
အဲဒါေျပာပါလား။

စိုင္း၀င္းျမင့္ (နားနားျပီးေျပာ ကဗ်ာစာအုပ္မွ)

            ကဗ်ာကိုဖတ္ၾကည့္လိုက္ေတာ့ လင္ေယာက်္ားကဂရုစိုက္သားပဲလို႕ ရုတ္တရက္ထင္မိသြားတယ္။ ဒီအမ်ိဳးသမီး ဘာကိုမေက်မနပ္ျဖစ္ေနသလဲလို႕ ခ်က္ခ်င္းရွာမေတြ႕မိဘူး။ ဒါေပမယ့္ (ရွင္စိတ္ေကာင္း၀င္တဲ့အခါေျပာတယ္၊ ကၽြန္မက ရယ္ရတယ္တဲ့) ဆိုတဲ့စာသားေလးဟာ ကၽြန္ေတာ့္အေတြးကို အေတာ္အလုပ္ေပးသြားပါတယ္။ ရယ္ရသတဲ့လား။ ဘယ္လို ရယ္ရတာလဲ။ မ်က္ႏွာျမင္ရတာကိုက သနားစရာသတၱ၀ါတစ္ေကာင္လို၊ ထံထိုင္းေနတဲ့ျမည္းတစ္ေကာင္လို၊ အဲေလာက္ မဆိုရင္ေတာင္မွ ဘာမွမသိနားမလည္ရွာပါလားဆိုတဲ့ မဟာကရုဏာရွင္ဆန္ဆန္ ဘ၀င္ေလဟပ္အၾကည့္နဲ႕ ေကာက္ခ်က္ ခ်လိုက္ျခင္းေပလား။ (ကၽြန္မ သိပ္မလွဘူးထင္တဲ့ေန႕ေတြဆို ရွင္က အျပင္မေခၚဘူး)ဆိုပါလား။ အမ်ိဳးသမီးေတြဟာ အိမ္ေထာင္က်ျပီးေနာက္ပိုင္းမွာ ဒုတိယေနရာမွာပဲအလိုလိုရပ္တည္သြားရေတာ့တာလား။ သူတို႕ရဲ႕ကိုယ္ပိုင္ဆံုးျဖတ္ခ်က္ နဲ႕ သူတို႔အေပၚေပးရမယ့္ေလးစားမႈတုိ႕ကို အရုတ္သိမ္းခံလိုက္ရတာလား။ သူနားေထာင္ခ်င္ေနတယ္။ မင္းအသားေလး ျဖဴလာတယ္။ ၀လာတယ္။ ဒီေန႕သိပ္လွတာပဲ။ ဒီလိုစကားေတြမဟုတ္ဘူး။ သူအမ်ားၾကီးမေတာင္းဆိုဘူး။ သူ႕အေပၚကို ပစ္စလက္ခတ္ မေလးမစားျပဳမိလိုက္ပါလား၊ မထီမဲ့ျမင္ေျပာမိလိုက္ပါလား ဆိုတဲ့ခပ္ေဖ်ာ့ေဖ်ာ့၀န္ခံခ်က္ေလာက္ေလးဆို ရျပီ။ သူတုိ႔ဟာ တင္းမာထားဖို႕မရည္ရြယ္ၾကဘူး။ အမာရြတ္ကိုေတာင္ လက္စြပ္လို၀တ္ထားမွာတဲ့။ အဲဒီ့အမာရြတ္ကလည္း သစၥာပန္းေတြအေပၚခုတ္မလို႕ရည္ရြယ္ရာကေန လင္ေယာက်္ားအသံၾကားတာနဲ႕ လက္ေပၚကိုေခ်ာ္ေခ်ာ္က်သြားလို႕ ရတဲ့ အမာရြတ္ပဲ။ သစၥာပန္းေတြကို သူတို႕ဓားနဲ႕မခုတ္ႏိုင္ၾကပါဘူး။ ဒီကဗ်ာႏွစ္ပုဒ္လံုးဟာ ၂၀၀၃ ပတ္၀န္းက်င္ေလာက္က ေရးခဲ့တဲ့ကဗ်ာ ေတြျဖစ္ၾကပါတယ္။ ကၽြန္ေတာ္တုိ႕ ေတြးစရာေတြ၊ ေတြးသင့္တာေတြကို ေတာ္ေတာ္ေနာက္က်ျပီးမွ ေတြးျဖစ္ေနၾကျပီလား။    

            အခုေခတ္အေျခအေနဟာ မရပ္မနားလႈပ္ရွားတိုက္ခိုက္ေနမွ အဆင္ေျပေနသားက်မယ့္ေခတ္စနစ္ျဖစ္ပါတယ္။ ဒါကိုအားလံုးလည္းလက္ခံျပီးျဖစ္တယ္။ လူဦးေရတိုးပြားလာမႈနဲ႕ ၾကီးႏိုင္ငယ္ညွင္း၀ါဒဟာ ကမာၻၾကီးကလူသားအားလံုး အေပၚေပးထားတဲ့ခြဲတမ္းကို သိသိသာသာေလ်ာ့နည္းသြားေစတယ္။ ႏွီးေဒါင္းလန္းေတြေနရာမွာ မက္ေဒၚနယ္ဆိုင္ေတြက အစားထိုးလိုက္ျပီ။ လမင္း၀င္း၀င္းပပ သာေသာအခါ ညခ်မ္းမွာ .. မိုးထက္သို႕ေမွ်ာ္ကာ ေမွ်ာ္ကာ မလုပ္ႏိုင္ေတာ့ဘူး။ ေနာက္ေန႕အလုပ္အတြက္ အိပ္စက္အနားယူဖို႕အခန္းမီးကိုပိတ္လိုက္ၾကရျပီ။ ေလွကားထစ္ေတြကိုအတက္အဆင္းလုပ္ ရတဲ့အခ်ိန္၊ဘတ္စ္ကားဂိတ္မွာရပ္ေစာင့္ရတဲ့အခ်ိန္၊ အထက္လူၾကီးရဲ႕အခန္းတံခါးကိုေခါက္ျပီး အတြင္းကတံု႕ျပန္သံကို ခဏေစာင့္ေနရတဲ့အခ်ိန္၊ ရွဴးဖိနပ္ကိုၾကိဳးအက်အနစည္းရတဲ့အခ်ိန္၊ ေရအိမ္ထဲကမွန္မွာ မ်က္ႏွာကိုျပန္ျပီးတို႕ပတ္ရိုက္ေနရ တဲ့အခ်ိန္  … ဒီအခ်ိန္ေတြ အားလံုးေပါင္းလိုက္ရင္ တစ္ေန႕တာရဲ႕ ဆယ္ပံုတစ္ပံုေလာက္ကို တဂၽြတ္ဂၽြတ္ကိုက္စားသြား မွာပဲမဟုတ္လား။ အေျခခံနဲ႕သာမန္မိသားစုေတြအတြက္ တစ္ဦးခ်င္းစီရဲ႕၀င္ေငြဟာ ပင္ထီးပေညာင္ျမစ္တစ္ေထာင္လို ငွက္တစ္ေသာင္းနားခိုရာ ဘယ္ျဖစ္ႏိုင္ေတာ့မွာလဲ။ အမ်ိဳးသမီးေတြအိမ္ရွင္မေတြဟာလည္း မိသားစုအတြက္ အလုပ္ခြင္ကို ၀င္ၾကရျပီ။ အိမ္မွာသနပ္ခါးေျခဆံုးေခါင္းဆံုးလူးျပီး လင္ေယာက္်ားျပန္အလာကို ေစာင့္ေနလို႕မျဖစ္ႏိုင္ေတာ့ဘူး။ ဒီေနရာမွ လာျပီး အမ်ိဳးသမီးေတြဟာ ေယာက်္ားေတြနဲ႕ရင္ေဘာင္တန္းလွ်က္ဆိုတဲ့စကားကို သံုး၊ က်န္တဲ့အခြင့္အေရးနဲ႕ တိုးတက္မႈ လမ္းေၾကာင္းေတြမွာက် အမ်ိဳးသမီးျဖစ္လို႕၊ အိမ္ေထာင္ရွိေနလို႕..ဆိုတဲ့ဆင္ေျခေတြနဲ႔ ျပန္လည္ဖာေထးေနတာဟာ အနည္းငယ္နားလည္ရခက္စရာ ျပႆနာျဖစ္ပါတယ္။ ထားဦး။ ေရွးေခတ္အခါကလို လင္ေယာက်္ားတစ္ဦးတည္းလုပ္အား ကိုမွီခိုရံုနဲ႕ မိသားစုဘ၀ေလာက္င ေနတယ္ဆုိရင္ အမ်ိဳးသမီးေတြဟာ ေနာက္လိုက္ေကာင္းပီသစြာ ဒုတိယေနရာလို႕ သတ္မွတ္ရင္ေတာင္ ေပ်ာ္ေပ်ာ္ၾကီးေနလိုက္ၾကဦးမယ္။(ဒါေတာင္စကားအျဖစ္ေျပာၾကည့္ျခင္းျဖစ္ပါတယ္။ ေခါင္းေဆာင္နဲ႕ ေနာက္လိုက္ဆိုတာ ပထမ ဒုတိယရယ္လို႕ခြဲဖို႕သင့္တာမဟုတ္ဘဲ အျပန္အလွန္အမွီသဟဲျပဳေနရတဲ့သေဘာပဲျဖစ္ပါတယ္) အခုလို စား၀တ္ေနေရးအတြက္ တစ္ေလွတည္းစီးတဲ့ခရီးသည္ေတြလို အတူတူၾကိဳးပမ္းေနၾကတာေတာင္ လင္ေယာက်္ား ရဲ႕ ေနာက္ အအုပ္ထိန္းခံဘ၀၊ (မသိမသာေရာ သိသိသာသာ)ဖိႏွိပ္ခံအေျခအေနဟာ မ်က္ေမွာင္ၾကဳတ္စရာေကာင္းတယ္ လို႕ ကၽြန္ေတာ္ကေတာ့ျမင္မိပါတယ္။ သားသမီးေတြကိုထိန္းေက်ာင္းဆံုးမတဲ့ေနရာ ေႏြးေထြးမႈေပးရတဲ့ေနရာမွာလည္း အဓိက တာ၀န္ယူရ၊ အိမ္ရဲ႕၀င္ေငြထြက္ေငြကိုစီမံရ၊ စားေသာက္ခ်က္ျပဳတ္ေရးလည္း သူမပါလို႕မျဖစ္၊ မိဘနဲ႕ ေယာကၡမ ရဲ႕ ၀တ္ၾကီး၀တ္ငယ္ကိုလည္း ျပဳစုရ၊လင္ေယာက်္ားရဲ႕မ်က္ႏွာကိုလည္းၾကည့္ရ ၊ အသံုးစားရိတ္အတြက္လည္း တစ္ေထာင့္ တစ္ေနရာကေနပါ၀င္ရ . . . အမ်ိဳးသမီးအိမ္ေထာင္ရွင္တစ္ေယာက္ဟာ အရပ္ရွစ္မ်က္ႏွာလံုးကိုတုိက္ခိုက္ေနရတဲ့ စစ္သူရဲ တစ္ဦးျဖစ္မေနဘူးလား။ အိမ္ရဲ႕ပံုမွန္၀င္ေငြရရွိဖို႕ေလာက္သာ အဓိကအာရံုစိုက္ရျပီး ေဘာလံုးပြဲလည္းေလာင္းခ်ိန္ရ၊ ခြက္ပုန္းေလးလည္းခ်ခ်ိန္ရ၊ ေငြစရႊင္တဲ့အခါပန္းကံုးေလးလည္းစြပ္ခ်ိန္ရတဲ့ အမ်ိဳးသားေတြရဲ႕ အေနအထားနဲ႕ ယွဥ္ၾကည့္လိုက္တဲ့အခါမွာ အကြာၾကီးကြာေနပါလား။ ဒါဟာ အမ်ိဳးသမီးေတြကို ဘီယာ၀ိုင္းဖြဲ႕ၾကပါ၊ ႏိုက္ကလပ္တက္ၾကပါ၊ လုပ္ခ်င္ရာသာလုပ္ၾကပါ လို႕ရည္ရြယ္တိုက္တြန္းေနျခင္းမဟုတ္ဘူးဆိုတာကိုေတာ့ နားလည္ျပီးသားျဖစ္မယ္လို႕ ေမွ်ာ္လင့္ပါတယ္။

            အမ်ိဳးသားေတြဟာ အမ်ိဳးသမီးေတြထက္ အဆင့္ျမင့္ပညာေတြကိုသင္ယူခြင့္ပိုမိုရၾကတယ္။ ဆိုခဲ့ျပီးျဖစ္သလို ျပင္ပေလာကနဲ႕ ထိေတြ႕ခြင့္၊ ဆက္ဆံခြင့္၊ ပါ၀င္ခြင့္ေတြအမ်ားၾကီးရထားၾကတယ္။ အဲဒီ့အသိအတတ္ အေတြ႕အၾကံဳေတြ ရွိေနပါလွ်က္နဲ႕ သူတုိ႕ဟာ သူတုိ႕ရဲ႕ၾကင္ေဖာ္ၾကင္ဖက္ ဘ၀လက္တြဲေဖာ္အမ်ိဳးသမီးေတြရဲ႕ အေတြးေတြ၊ ခံစားခ်က္ေတြ ကို သတိမထားမိၾကဘူးလား။ ဘာေၾကာင့္ လ်စ္လ်ဴ႐ွဳၾကသလဲ။ ေမ့ေလ်ာ့ေနၾကတာလား။ ဒီေမးခြန္းေတြရဲ႕ အေျဖကို ကၽြန္ေတာ္ဟာ ေနာက္ထပ္ကဗ်ာတစ္ပုဒ္မွာ ရိပ္ခနဲေတြ႕လိုက္ရသလိုပါပဲ။ ေမာင္ယုပိုင္ရဲ႕ ေထ့သံ ေငါ့သံ ရြဲ႕သံေလး ပါေနတဲ့ “ေယာက်္ားသားခ်င္းကိုယ္ခ်င္းစာပါ” ဆိုတဲ့ကဗ်ာျဖစ္ပါတယ္။ ေမာင္ယုပိုင္ရဲ႕ စကားေျပကဗ်ာ စာအုပ္မွာပါ၀င္ ပါတယ္။

ေယာက်္ားသားခ်င္း ကိုယ္ခ်င္းစာပါ

လနဲ႕ခ်ီ လူခ်င္း ေ၀းကြာေနတဲ့
ကိုယ့္ မိန္းကေလးသူငယ္ခ်င္းနဲ႕
ဆိတ္ကြယ္ရာ အရပ္မွာ
ျပန္ေတြ႕ရျပီးေတာ့မွ
.. .. .. .. .. .. .. .. .. .. .. .. .. .. ..
တခ်ိဳ႕ ခ်ာတိတ္ေတြ ဘာလို႕ ေလလြင့္ေနလဲ သိေတာ့တယ္
တခ်ိဳ႕ လူငယ္ေတြ  ဘာလို႕ ေဒါသသင့္ေနလဲသိေတာ့တယ္
တခ်ိဳ႕ ေကာင္ေတြ ဘာလုိ႕ စံလြဲေတြးေခၚေနလဲ သိေတာ့တယ္
တခ်ိဳ႕ အမ်ိဳးသားၾကီးေတြ ဘာလို႕ ေၾကာင္သူေတာ္လုပ္ေနလဲ သိေတာ့တယ္
တခ်ိဳ႕ လူၾကီးေတြ ဘာလုိ႕ ဆင္ၾကံၾကံေနလဲ သိေတာ့တယ္
တခ်ိဳ႕ ေယာက်္ားေတြ ဘာလို႕ မဟာဖို၀ါဒ ျဖစ္ေနလဲ သိေတာ့တယ္။
ငါလည္း ဘာလို႕ ငါ့မွာ ဒါေတြအားလံုး ျဖစ္ေနရလဲ
.. .. .. .. .. .. .. .. .. .. .. .. .. .. .. .. ျပီးေတာ့မွ
ခႏၶာသိ သိေတာ့တယ္။     

ေမာင္ယုပိုင္ (၂၀၁၁ ေမ )

            ကဗ်ာဖတ္ျပီးေတာ့ ႏႈတ္ခမ္းတြန္႕မိပါသလား။ ကၽြန္ေတာ္တုိ႕ အစက္အစက္ေလးေတြရဲ႕ ေနာက္ကို ေျခရာခံမိၾက ပါသလား။ ကၽြန္ေတာ္တုိ႕ ေယာက်္ားသားခ်င္း ကိုယ္ခ်င္းစာလိုက္ၾကမလား။ မ်က္စိ၊နား၊ႏွာ၊လွ်ာ၊ကိုယ္၊စိတ္ တံခါးေပါက္ ေတြကေန ကၽြန္ေတာ္တို႕လိုအပ္လိုခ်င္ေနတာ ဆန္႕က်င္ဘက္လိင္ရဲ႕ ဆြဲအားတစ္ခုပဲမဟုတ္လား။ ဒီဆြဲအားေနာက္ကို ေကာက္ေကာက္ပါေအာင္လိုက္ျပီးမွ ကၽြန္ေတာ္တို႕ဟာ ရရွိထားတဲ့သဘာ၀ေပးအေျခအေနမတူညီမႈ အားသာမႈကို အသံုးခ်ျပီး အထက္စီးတစ္ေနရာကို အခိုင္အမာရယူမိၾကျပီလား။ အမ်ိဳးသမီးဆိုတာ အာဒံအတြက္လိုအပ္လို႕ဖန္ဆင္းေပး လိုက္ရတဲ့ ဧ၀ဆိုတဲ့သေဘာတရားထက္မပိုေတာ့ဘူးလား။ ကၽြန္ေတာ္တုိ႕ဟာ ခႏၶာသိ သိလိုက္ၾကပါရဲ႕။ အဲဒါဟာ မွန္ကန္တဲ့အသိတရားလား။ ဒါမွမဟုတ္ သာယာမႈတစ္ခုမွာေပ်ာ္ေမြ႕ျခင္း လိုခ်င္စြဲလမ္းျခင္းေၾကာင့္ မတိုင္ပင္လိုက္ရပါဘဲ အခ်င္းခ်င္း လက္၀ါးရိုက္လိုက္ၾကတဲ့ တည္ေဆာက္ယူအသိတရားတစ္ခုလား။ ေနာက္တစ္ခါ ထပ္ျပီးေမးၾကည့္ခ်င္ပါတယ္။ ကဗ်ာဖတ္ျပီးေတာ့ ကၽြန္ေတာ္တုိ႕ ႏႈတ္ခမ္းတြန္႕မိပါသလား။

            ဗုဒၶရဲ႕ ဓမၼသေဘာအရ သတၱ၀ါဆိုတဲ့သေဘာမွာ ငါဆိုတဲ့အတၱေတာင္မပါဘူး။ ခႏၶာကိုယ္ဟာ ဓာတ္သေဘာအစု အေ၀းျဖစ္တယ္။ စိတ္ဟာရုပ္ေပၚမွာမွီတည္ေနသလို ရုပ္ဟာလည္းစိတ္ရဲ႕ၾကိဳးဆြဲရာကျပေဖ်ာ္ေျဖရတယ္။ ဆင္းရဲခ်မ္းသာ မေရြး၊ ၾကီးၾကီးငယ္ငယ္ရြယ္ရြယ္လတ္လတ္ ဘယ္သူမဆို ရုပ္နဲ႕နာမ္ဆိုတဲ့သေဘာတရား၂ခုနဲ႕ တည္ေဆာက္ထား တာခ်ည္း ျဖစ္ပါတယ္။ ကိုယ့္ခႏၶာကိုယ္ ကို ကၽြန္ေတာ္တုိ႕လိုသလိုအစိုးရပါသလား။ ငါ ၊ သူတပါး၊ ေယာက္်ား၊ မိန္းမ ဆိုတဲ့ ပညတ္အေခၚအေ၀ၚေတြကို ပရမတ္တရားေတြလ႔ိုအမွန္အကန္စြဲယူလိုက္ရင္၊ ဘယ္သူဟာပိုျမတ္တယ္၊ ဘယ္သူဟာပိုျပီး ေကာက္က်စ္မာယာမ်ားတယ္၊  ဘယ္သူဟာ ပိုျပီးပိုျပီး ပိုျပီးစသျဖင့္ ေလွနံဓားထစ္သတ္မွတ္လိုက္ၾကရင္ သဘာ၀က် ပါေတာ့မလား။ တရားမွ်တပါရဲ႕လား။ မိန္းမ ေယာက်္ားမွာ သေဘာသဘာ၀အရ မတူညီကြဲျပားမႈေတာ့ရွိမွာေပါ့။ ဒီအတြက္လည္း ခြဲျခားျပီးသတ္မွတ္ ရတာလည္းရွိမွာေပါ့။ အနိမ့္ဆံုးဥပမာအေနနဲ႕ ယဥ္ေက်းမႈအရ လြတ္လပ္မႈအရ သန္႕စင္ခန္းေတာင္ ေယာက်္ားမိန္းမခြဲျခားရေသးတာပဲ။ ဒါဟာလိုအပ္တဲ့ ခြဲထုတ္ယူျခင္းသက္သက္ပဲျဖစ္ျပီး အလုပ္ခြင္နဲ႕ လူ႕အခြင့္အေရးဆိုင္ရာေတြ အသိတရားဖြံ႕ျဖိဳးမႈပိုင္းေတြမွာပါ ခြဲျခားဆက္ဆံလာၾကတာကေတာ့ မျဖစ္သင့္မျဖစ္ထိုက္ ဘူးလို႕ခံယူပါတယ္။ “မာလာလာ”ရဲ႕အသားကိုေဖာက္၀င္သြားတဲ့က်ည္ဆန္မ်ိဳး ကမၻာေပၚမွာဘယ္ႏွေတာင့္ေလာက္ ရွိေနၾကသလဲ။ ကၽြန္ေတာ္တို႕ဟာ ကိုယ္ခ်င္းစာတရား၊ လူလူခ်င္းဆိုတဲ့အသိတရားနဲ႕ ေတြးၾကည့္သင့္ပါတယ္။ အမ်ားၾကီးအေ၀းၾကီး ေတြးရမွာေတာင္မဟုတ္ပါဘူး။ အားလံုးလိုလိုၾကားဖူးျပီးသားျဖစ္မယ့္ မာသာထရီဇာရဲ႕ စကားတစ္ခြန္းရွိေနပါတယ္။ Love starts at home ခ်စ္ျခင္းေမတၱာဟာအိမ္ကစပါသတဲ့။ မွန္ပါတယ္။ လင္ေယာက်္ားရဲ႕ ဂရုစိုက္ခ်စ္ျမတ္ႏိုးျခင္းကိုခံရတဲ့ မိန္းမသားတစ္ေယာက္ရဲ႕စိတ္ထဲကို ၀င္ၾကည့္လိုက္ပါလား။ စစ္မွန္တဲ့ အေယာင္ေဆာင္မဟုတ္တဲ့ တာ၀န္ေက်မဟုတ္တဲ့ အျပဳအမူေတြ၊ ခ်စ္ျခင္းေမတၱာေတြကိုရရွိတဲ့အိမ္ရွင္မတစ္ေယာက္ဟာ သူ႕လင္ေယာက္်ားအေပၚကို မခ်စ္ဘဲေနမလား၊ မေလးစားဘဲေနမလား၊ အလိုက္မသိဘဲေနမလား။ ဒီလိုအျပန္အလွန္ စီးဆင္းေနတဲ့အလွတရားဟာ သူတုိ႕ဆီကေမြးဖြားလာမယ့္မ်ိဳးဆက္သစ္ တစ္ခုအေပၚမွာလည္း လႊမ္းျခံဳေႏြးေထြးေနမယ္ ဆိုတာ ျငင္းစရာမရွိတဲ့ ကိစၥတစ္ခုပဲမဟုတ္ပါလား။

            လူ႕အဖြဲ႕အစည္းရဲ႕အေသးဆံုးယူနစ္ဟာ မိသားစု၊အဲဒီ့မိသားစုမွာမွ အဖြဲ႕၀င္တိုင္းနဲ႕အခ်ိတ္အဆက္လုပ္ေပးေနတဲ့ အိမ္ရွင္မတစ္ေယာက္ရဲ႕အခန္းက႑၊ ဒီအမ်ိဳးသမီးရဲ႕မွန္ကန္တဲ့စိတ္ခ်မ္းသားမႈ၊ ပီတိတရားဟာ အနာဂတ္လူ႕ေလာက အတြက္ အသက္ကယ္ေဆးတစ္လက္ျဖစ္မယ္လုိ႕ ကၽြန္ေတာ္ကေတာ့ေလးေလးနက္နက္ယံုၾကည္တယ္။ ေဆးပညာ ေလာကမွာ မီးဖြားမယ့္အမ်ိဳးသမီးတစ္ေယာက္ မေမြးဖြားႏုိင္ျဖစ္လို႕ အေမနဲ႕ ကေလးတစ္ေယာက္ေယာက္ရဲ႕အသက္ကိုပဲ အမိအရယူေတာ့မယ္ဆိုရင္၊ ျပီးေတာ့ ကာယကံရွင္မိသားစု၀င္ေတြနဲ႕တိုင္ပင္ခ်ိန္လည္းမရေတာ့ဘူးဆိုရင္ မိခင္ရဲ႕ အသက္ကိုပဲအရကယ္ၾကပါတယ္။ ဒီကေလးဆံုးရွဳံးသြားလုိ႕ ေနာက္ထပ္ကေလးထပ္ရႏိုင္တယ္၊ မိခင္မရွိတဲ့ကေလး တစ္ေယာက္ေလာကထဲေရာက္လာရင္ ေနာက္ဆက္တြဲအခက္အခဲေတြကအမ်ားၾကီးရွိလာမယ္။ ဒီကေလးကိုဘယ္သူ ႏို႕တိုက္မလဲ၊ ဘယ္သူပိုက္ေထြးယုယမလဲ၊ ဘယ္သူအနီးကပ္ေမတၱာဓာတ္ကိုေပးမလဲ၊ ဘယ္သူသြန္သင္ဆံုးမမလဲ၊ ဒီကေလးရဲ႕စိတ္ပိုင္းဆိုင္ရာထိခိုက္မႈကိုဘယ္လုိကုစားမလဲ။ လုပ္စရာေတြကအမ်ားၾကီးရွိလာပါတယ္။ ဟုတ္ကဲ့။ ကၽြန္ေတာ္ တို႕ဟာ ေမြးခန္းထဲမွာမိခင္အမ်ိဳးသမီးတစ္ေယာက္ရဲ႕ဘ၀ကို အမိအရကယ္တင္လိုက္သလိုပဲ အဲဒီ့အမ်ိဳးသမီးေတြ၊ အိမ္ရွင္မေတြ၊မိခင္ေတြကပဲ ကၽြန္ေတာ္တို႕ရဲ႕မနက္ျဖန္မ်ားကို ဒုကၡတရားေတြ၊မျငိမ္းခ်မ္းမႈေတြၾကားကေန ခြဲထုတ္ ကယ္တင္ႏိုင္ၾကမယ္၊ ကယ္တင္ေပးၾကမယ္လို႕ဘာေၾကာင့္မယံုၾကည္ႏိုင္ရမွာလဲ။

            လူဆိုတာအနိမ့္အဆံုးအေနနဲ႕ေတာ့ ကိုယ့္ကိုယ္ကို မလိမ္မိေစဖို႕၊ျပီးေတာ့ ကိုယ့္ကိုယ္ကို ေလးစားတန္ဖိုးထားဖို႕ အေရးၾကီးပါတယ္။ ေယာက်္ားျဖစ္ေစ၊မိန္းမျဖစ္ေစ ကိုယ့္ကိုယ္ကိုေလးစားႏိုင္မယ့္စကားကိုေျပာလို႕၊ ကိုယ့္ကိုယ္ကို ေလးစားႏိုင္မယ့္အလုပ္ကိုလုပ္လုိ႕၊ ကိုယ့္ကိုယ္ကိုေလးစားႏိုင္မယ့္ စိတ္ကိုထားလုိ႕၊ ကိုယ့္ကိုယ္ကိုေလးစားႏိုင္မယ့္ အ၀တ္အစားအျပင္အဆင္ကို ျပဳလုပ္လို႕၊ ကိုယ့္ကိုယ္ကိုေလးစားႏိုင္မယ့္ အသိပညာကိုရွာေဖြလို႕၊ ကိုယ့္ကိုယ္ကိုေလးစား ႏိုင္မယ့္ ရပ္တည္ခ်က္တစ္ခုမွာေနထိုင္လို႕ ဒီလိုသာေနသြားၾကရင္ ဘ၀ဟာပိုမိုသာယာလာႏိုင္စရာ အမ်ားၾကီးရွိပါတယ္။ လူတစ္ေယာက္ရဲ႕ရွင္သန္မႈဟာ ကိုယ့္တစ္ေယာက္ထဲအတြက္နဲ႕ျပီးသြားရင္ ႏွေမ်ာစရာ၊ အနီးဆံုးခ်စ္ခင္သူေတြအတြက္၊ အဲဒီ့ကတစ္ဆင့္၊ ကိုယ့္ရပ္ကိုယ့္ရြာအတြက္၊ ကိုယ့္ႏိုင္ငံအတြက္၊ တစ္ကမာၻလံုးအတြက္၊ စြမ္းရည္ရွိရင္ရွိသေလာက္ ကၽြန္ေတာ္တုိ႕လုပ္ႏိုင္စြမ္းတာေတြ အမ်ားၾကီးပဲမဟုတ္ဘူးလား။ အေၾကာင္းမဲ့ခြဲျခားေနဖို႕ ၊အေၾကာင္းမဲ့အျပန္အလွန္ အျပစ္တင္ေနဖို႕ ကၽြန္ေတာ္တုိ႕မွာ အခ်ိန္ေတြတကယ္ေရာအားလပ္ၾကပါရဲ႕လား။ ခိုက္ရန္ေဒါသျဖစ္ပြားဖို႕၊ ေသြးေခ်ာင္းစီး တိုက္ပြဲအတြက္ဓားေသြးဖို႕၊ မနာလို၀န္တုိဖို႕၊ ကိုယ္က်င့္တရားေဖာက္ျပားဖို႕၊ လြတ္လပ္မႈနဲ႕ ပရမ္းပတာေနထိုင္ျခင္းကို ေရာေထြးျပီး စိတ္ဓာတ္ကိုေရစုန္ေမ်ာလိုက္ဖို႕ . . . ဒီအရာေတြဟာ ကၽြန္ေတာ္တုိ႔ တကယ္လုပ္ခ်င္ေနတဲ့အရာေတြလား။ သတိတရားေလးကို ကပ္ျပီးအေမ့ေမ့အေလ်ာ့ေလ်ာ့ေနထိုင္ၾကဖုိ႕ မသင့္ေတာ့ပါ။

            မတူညီေသာ ျခားနားေသာသဘာ၀ႏွစ္ခုၾကားမွာ ကြဲလြဲမႈ၊ဆန္႕က်င္မႈဆိုတာရွိေနမွာပါပဲ။ ေယာက်္ားနဲ႕မိန္းမဆိုတဲ့ သဘာ၀ႏွစ္ခုၾကားမွာ ပဋိပကၡအသြင္တစ္ခုဟာ ဘယ္ေခတ္ဘယ္အခါမဆိုတည္ရွိေနမယ့္ကိစၥတစ္ခုပဲျဖစ္ပါတယ္။ ဒီပဋိပကၡကို အလံုးစံုေပ်ာက္ျပယ္သြားေအာင္ေတာ့ ကၽြန္ေတာ္တို႕မတတ္ႏိုင္ပါဘူး။ ဒါေပမယ့္အဲဒီ့ပဋိပကၡအသြင္တစ္ရပ္ကို ေမတၱာတရားနဲ႕ ကိုယ္ခ်င္းစာတရားနဲ႕ ေက်ာ္လႊားေျဖရွင္းလို႕ရပါတယ္။ အခ်ိန္ၾကာလာတဲ့အခါ ရယ္စရာရႊင္စရာအျဖစ္ အသြင္ေျပာင္းလဲလိုက္လို႕ရပါတယ္။ အခ်င္းခ်င္း နားလည္မႈ၊ၾကင္နာမႈ၊ အျပန္အလွန္ေလးစားမႈနဲ႕သာ တည္ေဆာက္သြား မယ္ဆိုရင္ ဘ၀ရဲ႕လြမ္းေမာၾကည္ႏူးဖြယ္ရာပဋိပကၡေလးေတြကို ခ်ိဳခ်ိဳျမိန္ျမိန္ခံစားႏိုင္ၾကမယ္လို႕ ကၽြန္ေတာ္ယံုၾကည္ေနမိ ပါေတာ့တယ္။

မွဴးေန၀န္း


No comments:

Post a Comment